Profile
Abstract
Jana Brockhaus, M.A., is Research Associate at the Department of Strategic Communication. Her research interests include corporate communications and digitalization in communication management.
- Digital infrastructure and software selection for communication departmentsZerfaß, AnsgarDuration: 10/2020 - 03/2021Involved organisational units of Leipzig University: Strategische Kommunikation
- Positioning of companies in public discoursesBrockhaus, JanaDuration: 10/2020 - ongoingInvolved organisational units of Leipzig University: Strategische Kommunikation
- Digital Infrastructures and CommTech in Corporate CommunicationsZerfaß, AnsgarDuration: 09/2020 - ongoingInvolved organisational units of Leipzig University: Strategische Kommunikation
- Brockhaus, J.; Zerfaß, A.Strengthening the role of communication departments: A framework for positioning communication departments at the top of and throughout organizationsCorporate Communications – An International Journal. 2022. 27 (1). pp. 53-70
- Stranzl, J.; Wolfgruber, D.; Einwiller, S.; Brockhaus, J.Keeping up the spirit. Internal communication in an increasingly virtual environmentAcademic Society for Management & Communication. 2021
- Zerfaß, A.; Brockhaus, J.Towards a research agenda for CommTech and digital infrastructure in public relations and strategic communicationIn: Birmingham, B.; Yook, B.; Chen, Z. F. (Eds.)Contributing at the top and throughout an organization: Research and strategies that advance our understanding of public relations. Proceedings of the 24th International Public Relations Research Conference. Orlando, FL: 2021. pp. 202-216
- Wolfgruber, D.; Einwiller, S.; Brockhaus, J.Let's talk about diversity & inclusion. Fostering an inclusive work environment through communicationAcademic Society for Management & Communication. 2021
- Brockhaus, J.; Buhmann, A.; Zerfaß, A.Digitalization in corporate communications: understanding the emergence and consequences of CommTech and digital infrastructureCorporate Communications: An International Journal. 2023. 28 (2). pp. 274-292
- Andere Ehrungen: Auszeichnung für herausragende Lehre (1. Platz)show detailsBrockhaus, Jana (Strategische Kommunikation)awarded in 2022 by Institut für Kommunikations- und Medienwissenschaft, Universität Leipzig.
- Andere herausragende Auszeichnungen: James E. Grunig and Larissa A. Grunig Outstanding Thesis Award 2022show detailsBrockhaus, Jana (Strategische Kommunikation)awarded in 2022 by International Communication Association.
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Qualitative research
Dieses Seminar bietet einen Überblick zu qualitativer Forschung und befähigt die Teilnehmenden zur Konzeption und Durchführung eines qualitativen Forschungsprojektes. Die Studierenden setzen sich mit empirischen und ethischen Forschungsprämissen auseinander, eignen sich Wissen über qualitative Erhebungsmethoden an und konzipieren in Kleingruppen ein eigenes Forschungsvorhaben im Themenbereich Kommunikationsmanagement.
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Branding and marketing communication
Das Seminar führt in die Grundlagen der Marketingkommunikation und der Markenführung als wichtige Aspekte der (integrierten) Unternehmenskommunikation ein. Neben einer Einführung in das Feld werden jeweils aktuelle Herausforderungen beleuchtet – im Jahr 2022 der Einfluss und die Chancen technologischer Innovationen.
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Applied research seminars
2020/21: Digital Infrastructure for Corporate Communications, in collaboration with Siemens Healthineers
2022/23: CommTech in work routine of communication departments, in collaboration with AG CommTech